Regulamin Korzystania z Portalu Pacjenta

§ 1

Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania przez pacjentów z usługi Portalu Pacjenta w Miejsko-Gminnej Przychodni w Świeciu (zwanej dalej jako „Przychodnia”), ul. Wojska Polskiego 80, 86-100 Świecie, NIP: 5591697046, REGON: 091452062, Numer KRS: 0000002863 (zwanej dalej „Usługą”). Przychodnia przetwarza dane osobowe powierzone mu przez osoby rejestrujące się, tym samym jest Administratorem Danych Osobowych. Administratorem Bezpieczeństwa Informacji Przychodni jest wyznaczona osoba podana do publicznej wiadomości a z dniem 25.05.2018r. jest to Inspektor Danych Osobowych Przychodni.
  2. W ramach Usługi Przychodnia umożliwia automatyczne wyszukiwanie wolnych terminów wizyt, wybranie terminu wizyty, umówienie wizyty, jej odwołanie, zmianę terminu wizyty, przeglądanie zaplanowanych wizyt, monitorowanie statusu na liście oczekujących na wizytę przez umożliwienie pacjentowi dostępu do informacji o terminie planowanej wizyty oraz przeglądania grafików pracy lekarzy.
  3. Usługa jest dostępna za pośrednictwem strony internetowej https://emgp.pl/pp/pp.dll zwana dalej „Systemem”. Administratorem Systemu jest Przychodnia.
  4. Z Usługi mogą korzystać osoby fizyczne, które uaktywniły konto w Systemie, na zasadach wskazanych w §2 poniżej (zwane dalej jako „Użytkownik”).
  5. W przypadku, gdy Użytkownik jest osobą fizyczną posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych, do korzystania z Usługi konieczna jest zgoda jego przedstawiciela ustawowego, zaś w przypadku gdy Użytkownikiem jest osoba fizyczna nieposiadająca zdolności do czynności prawnych, musi być ona reprezentowana przez swojego przedstawiciela ustawowego. Przychodnia zastrzega sobie prawo do żądania potwierdzenia ww. zgody bądź faktu reprezentowania przez przedstawiciela ustawowego.
  6. Każdy Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się i przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu. Rejestracja w Systemie będzie traktowana jako wyrażenie przez Użytkownika zgody na postanowienia niniejszego Regulaminu, w tym wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w zakresie i celu wskazanym w ust. 2.
  7. Do korzystania z Usługi za pośrednictwem Systemu niezbędne jest posiadanie dostępu do sieci internet oraz do oprogramowania umożliwiającego przeglądanie stron internetowych. W celu prawidłowego korzystania z Usługi zaleca się używanie następujących przeglądarek: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari. W przeglądarce internetowej powinna być włączona obsługa plików Cookies, Java Script.
  8. Korzystanie z Usługi jest bezpłatne.

§ 2

Zasady rejestracji użytkownika w Systemie. Dostęp do systemu.

  1. Korzystanie z Usługi wymaga uaktywnienia przez Użytkownika indywidualnego konta.
  2. W tym celu należy udać się do rejestracji Przychodni z dowodem osobistym lub innym dokumentem potwierdzającym tożsamość.
  3. Logowanie do konta w Systemie, odbywa się na stronie internetowej https://emgp.pl/pp/pp.dll za pomocą loginu oraz hasła dostępu.
  4. Unikalny login, który jest niezmienny oraz hasło startowe Użytkownik otrzymuje od pracownika rejestracji. Hasło dostępu znane jest wyłącznie Użytkownikowi.
  5. Korzystanie z Usługi będzie możliwe wyłącznie po zaakceptowaniu niniejszego Regulaminu, dostępnego na stronie internetowej https://emgp.pl/pp/pp.dll.
  6. Na stronie internetowej https://emgp.pl/pp/pp.dll znajduje się szczegółowa instrukcja techniczna korzystania z Systemu.

§3

Zasady bezpieczeństwa

  1. Użytkownik ma obowiązek ochrony przed osobami trzecimi loginu i hasła, które umożliwiają dostęp do jego konta w Systemie.
  2. Przychodnia nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za modyfikację, utratę, jak i za ujawnienie danych wprowadzonych przez Użytkownika do Systemu lub danych zamieszczonych w nim przez Przychodnię, lub inne niezgodne z prawem ich wykorzystanie, z przyczyn niezawinionych przez Przychodnię a w szczególności wskutek utraty, niewłaściwego zabezpieczenia lub udostępnienia osobie trzeciej loginu lub hasła przez Użytkownika.
  3. Użytkownik jest obowiązany niezwłocznie informować Przychodnię o każdym przypadku:
    a) utraty loginu i hasła
    b) nieautoryzowanego korzystania z konta Użytkownika w Systemie przez inną osobę
    c) wykorzystywania danych zawartych w Systemie przez osoby nieuprawnione lub do celów innych niż określone w niniejszym Regulaminie
    d) potrzeby zabezpieczenia dostępu do konta Użytkownika w Systemie przed osobami trzecimi

§ 4

Funkcjonowanie Systemu

  1. System jest dostępny dla Użytkowników całodobowo. Przychodnia zastrzega sobie prawo przerw w możliwości korzystania z Usługi z przyczyn niezależnych od Przychodni oraz w przypadku podejmowania czynności niezbędnych do konserwacji lub aktualizacji Systemu czy z powodu innych przyczyn technicznych.
  2. Umówienie wizyty za pośrednictwem Systemu możliwe jest najpóźniej na jeden dzień przed planowanym terminem wizyty.
  3. Użytkownik może zmienić termin umówionej wizyty lub odwołać umówioną za pośrednictwem Systemu wizytę drogą telefoniczną, osobiście lub za pośrednictwem Systemu. Niezależnie od sposobu zmiany terminu lub odwołania umówionej wizyty, może to nastąpić najpóźniej na 1 dzień przed jej terminem.
  4. Godziny wizyt umówionych za pośrednictwem Systemu są orientacyjne i mogą nastąpić ich przesunięcia. Użytkownik powinien zjawić się w Przychodni na 10 minut przed umówioną godziną wizyty.
  5. W przypadku potrzeby pilnej wizyty pacjent musi zarejestrować się na wizytę w Przychodni w tradycyjny sposób, osobiście w okienku rejestracji.
  6. Przychodnia udostępnia w Systemie ograniczoną liczbę wizyt w danym dniu.
  7. Przychodnia ma prawo zablokować konto Użytkownika w Systemie w przypadku, gdy wystąpi którakolwiek z niżej wymienionych sytuacji:
    a) Użytkownik naruszył postanowienia niniejszego Regulaminu.
    b) Użytkownik podał nieprawdziwe dane osobowe.
    c) Użytkownik nie przybył na umówioną wizytę, mimo braku zmiany jej terminu lub jej uprzedniego odwołania zgodnie z Regulaminem.
  8. Zablokowanie konta Użytkownika może nastąpić na okres do 3 miesięcy.
  9. W przypadku trzykrotnego niepojawienia się na umówionej za pośrednictwem Systemu wizycie, mimo braku jej uprzedniego odwołania zgodnie z niniejszym Regulaminem, Użytkownik może zostać trwale pozbawiony prawa do korzystania z Usługi.
  10. Przychodnia wyrejestruje Użytkownika z Systemu w sytuacji, w której Użytkownik zażądał usunięcia swoich danych osobowych lub zaprzestania ich przetwarzania. Powyższa czynność będzie przeprowadzana, gdy Użytkownik zdecyduje się usunąć swoje konto.
  11. Użytkownik w każdej chwili może zrezygnować z dostępu do Systemu. W takiej sytuacji dane osobowe Użytkownika są niezwłocznie i nieodwracalnie usuwane.
  12. Przychodnia nie gwarantuje, iż wizyta umówiona za pośrednictwem Systemu faktycznie zostanie zrealizowana ani też, że wizyta odbędzie się w planowanym terminie, w sytuacji gdy przyczyna niezrealizowania wizyty wynika z przyczyn niezależnych od Przychodni (sytuacje losowe, np. choroba lekarza).
  13. Przychodnia nie ponosi odpowiedzialności za dokonanie przez Użytkownika nieprawidłowego umówienia wizyty.
  14. Przychodnia nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości korzystania z Usługi lub dostępu do Systemu niezależnie od przyczyn i za jakiekolwiek szkody, w tym też pośrednie, wynikające z przerwy w funkcjonowaniu Systemu.

§ 5

Zgoda na zbieranie i przetwarzanie danych osobowych

  1. Przychodnia zbiera i przetwarza dane osobowe Użytkownika w celu zapewnienia Użytkownikowi dostępu do wszystkich funkcji Systemu.
  2. Rejestracja Użytkownika jest tożsama z wyrażeniem przez niego zgody na zbieranie, przetwarzanie i przekazywanie danych osobowych Użytkownika przez Przychodnię będącą Administratorem Danych Osobowych wprowadzonych do Systemu, w tym w szczególności danych wymienionych w § 2 ust. 3 w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), w celach wskazanych w ust. 1 powyżej, jak również na powierzenie przetwarzania jego danych osobowych w celach wskazanych w ust. 1 powyżej.
  3. Podanie danych osobowych jest dobrowolne a użytkownik podający dane osobowe oświadcza, że są one zgodne z prawdą.
  4. Użytkownik jest świadomy celu zbierania, przetwarzania, powierzenia danych osobowych i sposobach przetwarzania danych osobowych.
  5. Użytkownik nie jest prawnie zobowiązany do podania swoich danych osobowych, ale ich przekazanie jest konieczne dla uzyskania możliwości korzystania z Systemu. Administratorem Danych Osobowych Użytkownika jest Przychodnia. Dane Administratora Danych są wskazane w § 1 ust. 1 niniejszego Regulaminu. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest możliwy pod adresem e-mail: prepareintdan@gmail.com.
  6. Użytkownik ma prawo dostępu do treści swoich danych i prawo ich poprawiania, żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych, wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, przenoszenia danych, wniesienia skargi do organu nadzorczego, cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  7. Dane osobowe podane przez Użytkownika będą przechowywane przez okres 5 lat lub do czasu wycofania zgody na ich przetwarzanie, jednakże każdorazowo dane stanowiące dokumentację medyczną zostaną usunięte nie wcześniej niż wynika to z przepisów prawa dotyczących przechowywania dokumentacji medycznej.
  8. Dostęp do tych danych oraz możliwość ich poprawiania następuje za pośrednictwem Systemu, po uprzednim zalogowaniu się.
  9. Użytkownik może domagać się zaprzestania przetwarzania jego danych osobowych oraz ich usunięcia z Systemu o ile nie stanowią inaczej o tym wymagania prawne. W tym celu winien wyrejestrować się z Systemu. Dane osobowe zostaną wówczas usunięte po upływie okresu przedawnienia roszczeń Administratora w stosunku do Użytkownika lub w innym terminie wskazanym przez prawo.

§ 6

Postanowienia końcowe

  1. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia opublikowania na stronie Przychodni pod adresem: https://emgp.pl/pp/pp.dll.
  2. Przychodnia zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w treści niniejszego Regulaminu w każdym czasie.
  3. Zmiany postanowień Regulaminu wchodzą w życie z dniem ich opublikowania na stronie Systemu.
  4. Wszelkie spory związane z funkcjonowaniem Systemu będą poddane rozstrzygnięciu przez odpowiedni sąd właściwy miejscowo ze względu na siedzibę Administratora.
Scroll to Top
Skip to content
Portal Pacjenta